Sunday 30 March 2014

Tips Kesihatan : 10 Makanan Yang Membakar Lemak

Assalamualaikum..

Hari ni saya nak share 10 makanan yang boleh membakar lemak. Jom baca..mana tau ada antaranya dah memang kegemaran anda..:)

1. Oat :
Ia bukan sahaja mempunyai rasa yang hebat tetapi juga mengurangkan rasa lapar anda. Oat mengandungi serat yang membantu dan menstabilkan tahap kolesterol .


2. Telur :
Telur adalah sumber yang kaya dengan protein dan rendah kalori. Telur membantu kita untuk membina otot dan membangunkan kolesterol baik .


3. Epal :
Epal diperkaya dengan antioksidan yang kuat dan makanan tambahan lain. Paling penting ia mengandungi pektin yang membantu untuk mengurangkan sel-sel lemak di dalam badan.


4. Cili hijau :
Cili hijau mengandungi Capsaicin yang membantu untuk membangunkan sel-sel pertumbuhan badan dan membakar kalori dalam masa cepat.


5. Bawang putih :
Bawang putih mengandungi Allicin yang mempunyai ciri-ciri anti -bakteria membantu kita untuk mengurangkan lemak dan membuang kolesterol tidak baik .


6. Madu :
Madu adalah salah satu yang terbaik untuk membakar lemak. Tambah madu dalam air suam dan minum setiap hari pada awal pagi .


7. Teh Hijau :
Teh Hijau adalah salah satu yang paling berkesan yang boleh membantu anda untuk mengurangkan berat badan. Ia mengandungi Antioksidan yang membantu dan menstabilkan berat badan kita .Amik 2 cawan setiap hari teh hijau ini untuk hasil yang lebih baik.


8. Rumput Gandum (WHEAT GRASS) :
Ia meningkatkan metabolisme dan membantu untuk mengurangkan lemak.


9. Tomato :
Tomato membantu kita untuk membakar lemak dalam masa cepat. Ia juga membantu kita untuk menjauhkan diri dari kanser. Jadi, ambil tomato dalam diet anda secara berkala.


10. Coklat Gelap :
Coklat gelap mengandungi Flavonoid, ciri-ciri anti -radang yang membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol dalam darah. Ia merangsang pertumbuhan serotonin dalam darah dan juga membakar lemak.

Pepatah Inggeris ada menyatakan..'An Apple a Day Keep a Doctor Away'..memang ada benarnya pepatah tu kan..apa-apa pun, tomato ialah kegemaran saya..anda pula bagaimana?

Sharing is Charing..:)

Nak dapatkan sebarang produk Shaklee, konsultasi dan nasihat percuma?

Hubungi saya,

Intan 
PM Admin Intan Shariza di Facebook
SMS/Whatsapp : 013-3975951
Email : shakeshaklee702@gmail.com

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...