Sunday 9 February 2014

Set Kurus Shaklee - ketahui kelebihan dan perbezaannya

Assalamualaikum semua

Hari ni saya nak cerita skit tentang Set Kurus Shaklee..apa yang istimewa pada set ni dan apa perbezaannya dengan ubat kurus jenama lain.

Set Kurus Shaklee menggunakan konsep Bakar - Buang - Bina untuk mengurangkan berat badan pengguna. Dengan pengambilan Set Kurus Shaklee ni, anda tidak perlu berlapar, cuma perlu mengubah cara pemakanan dan diet harian sahaja.

Apa itu Bakar? Apa itu Buang? Apa itu Bina?


Konsep 1 : Bakar

Bakar bermaksud membakar lemak ataupun mencairkan lemak dalam badan. Produk yang berkesan untuk mencairkan lemak dalam badan ialaha Lecithin Shaklee.

Lecithin berfungsi sebagai pemecah ataupun pencair lemak (fat emulsifier). Apabila Lecithin bertemu dengan lemak degil, ia akan memecahkan dan bergabung atau berpadu dengan lemak-lemak tersebut dan membawa ia keluar. 

Lecithin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian. Pengambilan Lecithin sebanyak 4000mg sehari mampu menjayakan program penurunan berat badan anda.

 
Konsep 2 : Buang

Buang ataupun detoksifikasi sangat penting setelah proses pembakaran lemak berlaku. Apabila lemak telah dipecahkan dari dalam badan, ia harus dibawa keluar melalui pembuangan najis supaya tidak tersimpan dalam badan. Alfafa Shaklee dan Herb-Lax Shaklee merupakan dua jenis supplemen yang sangat sesuai untuk tugasan membuang ni.:)

Konsep detoksifikasi dalam usus memberi banyak kelebihan. Bukan sahaja dapat mengurangkan berat badan, malah ia juga dapat mengembalikan tenaga dan mengurangkan risiko barah.


Konsep 3 : Bina

Setelah lemak disingkirkan, otot badan perlu dibina semula supaya dapat mengurangkan kesan menggeleber pada badan akibat lemak yang dibuang. Bagaimana nak bina semula otot tersebut? Shaklee telah merumuskan protein khas yang terbaik untuk membina semula otot iaitu Cinch.

Apakah Kebaikan Cinch Shake?
  • Indeks Glisemik rendah iaitu 22; sangat sesuai untuk pengidap kencing manis dimana ia membantu mengekalkan tahap gula dalam darah yang normal dan memberi tenaga yang konsisten.
  • Dilengkapi dengan Leucine untuk memelihara otot semasa proses penurunan berat badan
  • Mengandungi 24 gram protein untuk setiap hidangan yang akan membuatkan anda berasa kenyang
  • Kandungan serat yang tinggi iaitu 6 gram serat dalam setiap hidangan
  • Dihasilkan daripada soya bebas GMO (Non GMO Soy)
  • Tiada perasa tiruan, pewarna ataupun pemanis tiruan.
Daripada kajian klinikal, Cinch membantu menghilangkan lemak yang terdapat pada otot dan dengan bantuan Leucine, otot akan terbina serta mengekalkannya dalam bentuk jisim tanpa lemak (lean muscle).

Semasa ini, kebanyakan pengguna akan berasa ragu-ragu, kerana setelah berminggu menggunakan Set Kurus Shaklee tetapi tiada pengurangan dari segi berat badan. Jangan risau, kerana ianya NORMAL. Berat badan statik itu adalah disebabkan pembinaan otot pada badan. Tetapi, anda akan mengalami INCHLOSS ataupun erti kata lain, pinggul, peha dan lengan akan mengecil.

Anda hanya perlu bersarapan pagi dengan Cinch. Indeks Glisemik Cinch yang rendah membolehkan anda kenyang lebih lama. Cara pengambilan makan tengahari dan malam anda perlu diseimbangkan. Hadkan pengambilan karbohidrat, lebihkan sayuran dan buah-buahan. 

Jangan lupa senaman dan aktiviti yang boleh membakar kalori. Sekurang-kurangnya aktif berjalan dan turun naik tangga setiap hari pun mencukupi..:)

Cara Makan Set Kurus Shaklee

Berikut adalah cadangan Cara Makan untuk Set Kurus Shaklee

Waktu Makan
Cadangan Produk
Pagi
Sarapan hanya dengan Cinch
Bancuh 2 scoop Cinch dengan air suam
ATAU
Jika makan makanan berat untuk sarapan;
Lecithin : 2 biji
Lunch
Nasi segenggam / sedikit
Banyakkan protein / lauk
Lecitin : 3 biji
Alfafa : 3 biji
ATAU
Nasi segenggam / sedikit
Banyakkan protein / lauk
Lecitin : 2 biji
Alfafa : 2-3 biji
Dinner
Nasi segenggam/ sedikit
Banyakkan protein atau lauk
Lecithin : 3 biji
Alfafa : 3 biji
ATAU
Nasi segenggam/ sedikit
Banyakkan protein atau lauk
Lecithin : 2 biji
Alfafa : 2-3 biji

Jom baca testimoni mereka yang berpuas hati dengan Set Kurus Shaklee ni.
Jika anda berminat dan nak tahu lebih lanjut tentang Set Kurus Shaklee ni..

Hubungi saya,

Dr. Intan
SID 953464
sms/whatsapp: 013-3975951
email : drintanperlis@gmail.com

*COD seluruh Perlis, Kodiang, Changloon dan kawasan sekitarnya.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...