Wednesday 5 March 2014

Gastrik lega dengan ESP Shaklee

Assalamualaikum..

Adakah anda..

1. Sakit perut, pada bahagian bawah rusuk?
2. Rasa senak dan pedih perut?
3. Perut tak selesa, selalu bermasalah?
4. Selalu rasa loya dan muntah-muntah?
5. Tak de selera makan?
6. Badan makin kurus sebab tak de selera makan?

Jika anda mengalami simptom-simptom dan masalah diatas..maknanya anda kemungkinan besar mengamlami masalah gastritis atau biasa kita orang sebut-sebut sebagai Gastrik je..

Gastrik ni bukan masalah keturunan tau. Saya sendiri pengidap gastrik..huhu..sebab saya selalu skip makan terutama breakfast..tekanan pun antara punca gastrik jugak..bila kita stress, asid gaster akan dirembeskan secara berlebihan dalam perut..keadaan akan jadi lebih teruk kalau perut kosong..asid gaster yang dirembeskan akan melukakan dinding perut dan menyebabkan kita berasa pedih pada bahagian serta tidak selesa.

Kisah saya masa zaman belajar dulu..kalau kena gastric attack..sampai kena cucuk painkiller...huhu..kenangan yang sangat tak menyeronokkan..Sekarang ni..alhamduliilah sebab pagi-pagi mesti bancuh ESP sebagai sarapan..sampai sekarang saya memang tak lalu amik sarapan pagi..paling kuat pun roti sekeping..tapai bila dah amik ESP..tak de la rasa pedih perut pagi-pagi tu..:)

So, bagaimana ESP boleh mengurangkan gastrik dan membantu pemulihannya?

1. Sifat ESP itu sendiri iaitu kacang soya yang bersifat alkali, berlawanan dengan sifat keasidan perut. So pengambilan ESP dapat menstabilkan hormon dan membantu meneutralkan asid dalam perut.

2. ESP ialah protein, kebanyakan sel dalam badan dibina berasaskan protein..oleh itu, ESP membantu untuk memulih dan memperbaiki sel-sel baru dinding perut yang luka akibat hakisan asid gaster.

3. Pengambilan ESP membuatkan kita kenyang lebih lama kerana ia lambat dihadamkan.
Kandungan gas dalam perut meningkat apabila tiada makanan dalam perut untuk diproses. Protein bersifat lebih kompleks berbanding karbohidrat dan kekal lebih lama dalam perut. Pengambilan 3 kali sehari, sesudu setiap kali mampu merendahkan risiko gastrik. Sebab itulah beribu penghidap gastrik yang mengamalkan ESP dah bebas dari gastrik.

 
TESTIMONI PENGGUNA
Jom dapatkan ESP sementara tengah promosi ni..buat stok banyak-banyak..banyak lagi kelebihan ESP ni..nanti saya share lagi ye..:)

Nak dapatkan ESP pada harga promosi?

Hubungi saya,

Dr. Intan (ID 953464)
PM Admin Intan Shariza di Facebook
SMS/Whatsapp : 013-3975951
Email : drintanperlis@gmail.com

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...