Thursday 9 January 2014

TESTIMONI KULIT CANTIK,CERAH & LICIN WAJIHAH RASHID DENGAN SET KULIT SHAKLEE

"Aku decided beli vitamin E, vitamin B complex, vitamin C dengan Omega guard. memang terbaik, awak. sebab dalam masa 2 minggu je dah nampak kesan. alhamdulillah. :'D"
         ------------------------------------------------------------------------------------------
Hai semua..sebelum ni saya pernah share tentang penjagaan kulit sihat..dan vitamin untuk kulit yang saya amalkan..

Haa..kalau ada yang tak berapa nak percaya..jom tengak skit testimoni cik adik manis Wajihah Rashid yang amalkan set kecantikan kulit Shaklee...kalau you all perasan..banyak orang guna gambar cik Wajihah yang cantik manis ni..comel adik ni..baru awal 20an..mesti ada yang kata 'dia tu muda lagi..tak pe la..pakai apa pun cantik..'

Ish..kalau nak cantik ni..bukan kira tua ke muda..daripada muda la kita nak jaga kesihatan especially kulit kita..kang kalau dah tua berkedut payah pulak..lagi lambat lagi mahal dan lagi besar belanjanye kak oiii...

Tu la kita ni selalu nak tunggu bila dah sakit..bila dah teruk baru la nak berubat..macam kulit kita jugak..sejak dari muda la kita kena jaga nutrien kulit tu supaya sentiasa kekal cantik..tak la orang kata 'tua sebelum usia..' huhu..tak nak la den oii...:(

Ish..termembebel pulak...jom baca apa kata cik Wajihah si cantik manis..:)

Salam semua:)

Saya nak share feedback saya lepas hampir sebulan guna Shaklee trial pack vitamin B complex, vitamin C dan vitamin E dan Omega Guard. Mungkin ada yang cakap saya baru 21, so tak perlu makan supplement tu, ini. Tapi saya sangat concern mengenai kesihatan sebab prevention is better thaan cure, isn't? :)

Muka saya jenis combination dan acne prone skin terutamanya kat area dahi. Masa PMS memang stress sebab acne banyak kat area dahi. :(  Tumbuh bukan main subur, nak hilang bukan main lama pastu ada tinggal parut. Area pipi pulak kering bila saya apply medium coverage foundation, jadi tak rata dan lepas 2, 3 jam muka jadi tak best dah.

Alhamdulillah dengan izin Allah, tak sangka nampak kesan dalam 2 minggu lepas amalkan Shaklee. PMS bulan ni tak keluar jerawat banyak macam sebelum2 ni. Setakat 1-2 tu biasalah kan, yeay! kakak2 pun tegur bila saya lepas pakai foundation, muka nampak glowing dan flawless :) Padahal pakai medium coverage type foundation je..hihi. Tapi akhir2 ni keluar rumah cuma pakai sunblock dan jarang dah pakai foundation kecuali ada special event je. Less is more :)

Gambar kiri masa bulan Febuari 2012 dan kanan masa Jun 2012, mungkin tak banyak changes but i'm sharing :) I'm very happy with my skin now and looking foward to try another Shaklee's supplements. 

         ------------------------------------------------------------------------------------
Haaa...amacam?? kakak2 dan adik2 kat luar sana tak rasa teruja ke?? Bak kata cik Wajihah..'prevention is better than cure'..kalau kulit dah berkedut seribu payah dah nak licinkan kak oii..so sebelum keanjalan dan seri kulit kita hilang..baik la kita amik pencegahan awal2..ye tak???

Ni pengalaman saya sendiri jugak..saya amik supplemen sebab kulit saya pun macam cik Wajihah..jenis berminyak..dan cepat naik jerawat kalau silap skit..tu la pasalnye saya tetap setiap dengan supplemen sejak sekolah lagi..Alaaa..tak rugi langsung kak oii..

Manfaat supplemen ni macam2..bukan takat sebab ada masalah kulit je amik supplemen..

Vitamin B complex ni boleh membekalkan tenaga pada kita..selain mmbantu mengawal stress...yang paling penting..baik untuk saraf...

Vitamin C pulak...antara vitamin yang sangat penting untuk membentuk sistem pertahanan dan keimunan badan..bahasa yang mudahnya..vitamin C ni untuk cegah penyakit dan jadikan badan kita lebih sihat..sapa2 yang selalu kena selsema tu..elok la check balik..cukup ke dos vitamin C harian kita tu..hihi..:)

Vitamin E sure la vitamin untuk awet muda..antioksidan la katakan..selain tu..ehem2..vitamin cinta orang panggil ni..sebab apa?? kena la baca entri yang lepas ek..

Omega Guard..wow..ni minyak ikan terbaik dunia..!!!baik untuk kulit..baik untuk otak..baik jugak untuk sistem keimunan seseorang..

Haa..panjang lebar dah saya bercerita..so..you all tak rasa nak try ke?? Saya sudah..Wajihah pun sudah...anda bila lagi..??

Nak cantik?? Nak sihat..??Nak bijak..??nak try Shaklee..??
Jom...:)

Hubungi saya..

Dr. Intan
SID : 953464
sms/whatsapp : 013-3975951
e-mail : drintanperlis@gmail.com


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
* Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat jangan lupa click "google +1" :-)
* COD - Seluruh Perlis, Changloon, Jitra dan kawasan sekitar amnya dan pos laju ke SELURUH MALAYSIA.





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...