Friday 23 August 2013

Saya dan SHAKLEE

Berkenalan dengan Shaklee ni dah lama. Semua orang tau Shaklee dah lama bertapak di Malaysia. Masa tu mak sedara saya dah start consume Shaklee masa awal 90an lagi. Tapi dulu Shaklee ni tak banyak orang amik, cuma orang yang ada masalah kesihatan dan orang yang ada duit extra je. Kenapa ek??

Sebab dulu..saya sendiri pun rasa macam mahal dan tak percaya produk MLM ni. Ada suatu ketika..senyap terus produk Shaklee daripada pasaran..kurang publisiti kot..orang kata Shaklee produk US dan tak halal...Tapi..sejak akhir2 ni..banyak plak orang dah jatuh cinta dgn Shaklee ni..he3..termasuk saya la jgk...:)

 Tu la..don't judge a book by its' cover...Belum cuba belum tau..sebab tu orang tua2 selalu pesan..jangan terlalu membenci sebab mana tau satu hari besok kita jadi terlalu sayang kat dia..camtu la jugak sebaliknya...

Awal tahun ni saya banyak baca pasal Shaklee dan kehebatan produk2 kesihatan yang ditawarkan..Mula2 tu saya malas nak amik tau jugak..just baca kebaikan2 produk tu sekali lalu je..tapi..saya selalu terfikir..apa supplemen terbaik yang saya perlu bagi anak2 saya supaya diorang sentiasa sihat..cergas dan boleh belajar dengan baik..

Google2 kat internet..saya terbaca pasal Omega Guard Shaklee...saya tanya pendapat member saya yang dah lebih 2 tahun consume Shaklee..tu pun dia start guna sebab anak dia selalu admit wad..dia pun cadangkan saya try bagi anak2 saya Omega Guard, Mealshake dan Chewable vitamin C Shaklee...saya sangat kagum sebab anak2 saya sangat mudah makan Omega Guard tu..tak payah suruh pun..automatik je diorang nak makan especially yang bongsu Ilham...... 

Alhamdulillah...berbaloi sangat rasanya beli supplement yang mudah dimakan...sebelum ni asyik beli Scott's Emulsion la..tapi sekali makan je..dah la payah makan..siap muntah2 lagi..pastu terperap la benda tu dalam peti ais..tau2 bila nak cuci peti ais rupa2nya dah expired..huhu..rugi2..dah la mahal jgk..huhu...

Actually..banyak lagi nak share ni..saya belum cerita lagi pasal anak2 kesayangan saya Sumaiyah dan Ilham yang masing2 ada masalah kesihatan sendiri..mmm...panjang kisahnye..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...