Friday 21 February 2014

Kulit cantik dan licin, parut cepat pudar dengan Vitamin E dan Vitamin C Shaklee


Assalamualaikum

Sejak mengamalkan pengambilan Vitamin C dan Vitamin E secara konsisten sejak 6 bulan dulu, apa yang saya perasan kat muka saya kalau parut jerawat tu cepat je hilangnye..Alhamdulillah..semua pun dengan izin Allah..:)

So kat sini saya nak share skit khasiat Vitamin C dan Vitamin E Shaklee ni..


KHASIAT VITAMIN E SHAKLEE

1. Sangat terkenal sebagai agen antioksida yang baik. Fungsi antioksida menghalang kehadiran radikal bebas dalam tubuh badan kita. Radikal bebas ini akan merosakkan sel-sel badan yang boleh menyebabkan punca pelbagai penyakit seperti kanser.

2. Pengambilan Vitamin E yang lengkap dengan Selenium menghasilkan kesan pengambilan yang optimum. Jika tanpa selenium, Vitamin E boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka masa panjang kerana tidak dapat berfungsi dengan baik.

3. Vitamin E sangat sinonim dengan gelaran Vitamin Awet Muda keran peranannya melambatkan proses penuaan. Sifat antioksidanya menghalang kehadiran radikal bebas yang merosakkan sel dan boleh menyebabkan seseorang itu nampak lebih tua berbanding usianya. Vitamin E juga membantu fungsi pembiakan DNA dan memberi perlindungan kepada sel-sel badan supaya organ-organ seperti kulit, jantung, otot dan sel darah merah berkeadaan sihat.

4. Vitamin E dapat membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka. Oleh itu, Vitamin E sangat sesuai bagi ibu-ibu menyusu yang mengalami masalah 'nipple-crack' atau puting melecet. Mengambil Vitamin E secara konsisten dapat mencerahkan bahagian puting yang gelap sebab kehamilan dan juga dapat mengurangkan kesan regangan kulit ataupun 'stretch-mark'.

5. Vitamin E boleh menghilangkan parut dan jeragat serta membantu kulit tampak cantik berseri. Sebab itulah Vitamin E digelar vitamin kecantikan. Jika diambil bersama Vitamin C pula, kesan 'sunburn' dapat dihalang.

6. Vitamin E dapat membantu mengekalkan kelembapan kulit dan mengelakkan kekeringan, kegatalan serta kulit merekah.

7. Vitamin E juga dapat membantu ibu-ibu menyusu yang mengalami masalah kedinginan seks atau 'low sexual drive' akibat kehadiran hormon prolaktin yang tinggi. Selain itu, Vitamin E dapat membantu meningkatkan kesuburan wanita sekaligus meningkatkan peluang kepada yang ingin mendapatkan zuriat. Sebab itulah Vitamin E turut dikenali sebagai vitamin cinta.

8. Bagi mereka yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk, Vitamin E dapat membantu mengurangkan kesakitan akibat PMS.

9. Pengambilan 100iu Vitamin E sehari dapat mengurangkan risiko serangan jantung. Pengambilan sekurang-kurangnya 400iu sehari pula dapat mengurangkan risiko penyakit Alzheimer. Vitamin E Shaklee mengandungi 400iu dalam satu kapsul.

KHASIAT VITAMIN C SHAKLEE

1. Vitamin C merangsang pembentukan kolagen yang merupakan sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.

2. Vitamin C memperbaiki simptom pendarahan. Kekurangan Vitamin C boleh menyebabkan penyakit gusi berdarah, lebam di kulit, kecederaan yang lambat sembuh, kulit kering, ruam dan kasar.

3. Peningkatan sistem imun. Vitamin C membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma dan juga mengurangkan simptom selsema.

4. Memerangi kanser. Vitamin C merupakan anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan kanser dan membuang kimia berbahaya dari tbuh dengan berkesan.

5. Mencantikkan kulit. Pengambilan Vitamin C setiap hari akan membantu anda untuk mendapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama jeragat yang mencacatkan kulit.

6. Memperbaiki insomnia. Vitamin C memperbaiki insomnia, tekanan (stress) dan masalah mental seperti keresahan.

7. Mengekalkan kolesterol sihat. Pengambilan Vitamin C mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.

TESTIMONI PENGGUNA

Seronok tengok ramai yang berjaya cantik dan sihat dengan Vitamin E dan vitamin C Shaklee ni. Kedua-dua vitamin ni pun adalah vitamin wajib saya setiap hari. Selain untuk kesihatan secara keseluruhan, bonus jugak dapat kulit yang cantik dan tak berparut..:) 

Anda berminat..? Istimewa daripada saya tips penjagaan kulit dan nasihat kesihatan..:)

Hubungi saya,

Dr. Intan (ID 953464)
PM Admin Intan Shariza di Facebook
SMS/Whatsapp : 013-3975951
Email : drintanperlis@gmail.com

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...