Tuesday 20 May 2014

Cara memilih minyak ikan yang baik, berkualiti dan selamat

Bagaimana anda memilih minyak ikan yang terbaik? Adakah berdasarkan populariti? harga? ataupun beli je asal ada? hihi.. tahukah anda bagaimana nak pilih minyak ikan terbaik? 

Entri kali ni saya share sikit info 3 cara untuk memilih minyak ikan yang baik dan berkualiti :)

1. Menyiasat proses pembuatan ~ Bagaimana minyak ikan dihasilkan dan apakah standard kualiti bahawa pengilang menggunakan?  
Semua produk mengandungi minyak ikan di negara ini yang berdaftar dengan Pihak Berkuasa Kawalan Dadah (PBKD) telah diuji keselamatan dan kualitinya dan dibuat berdasarkan Amalan Pengilangan Baik (GMP).

Shaklee menggunakan teknologi terkini "ultrapure pharmaceutical grade" iaitu proses penyulingan 3 molekul dan tekanan rendah proses penyulingan bagi mengekstrak minyak ikan Omega-3 yang paling tulen dan paling semulajadi. Semasa proses ini semua bahan-bahan tercemar termasuk plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan PCDs dikeluarkan.

2. Bau ~ Adakah minyak ikan bau hanyir? 
Kajian menunjukkan bahawa minyak ikan hanya bau yang tidak menyenangkan apabila minyak telah mula merosot dan menjadi tengik. Tambahan, minyak ikan yang berkualiti tinggi tidak akan berbau hanyir.

3. Rasa ~ Adakah minyak ikan rasa hanyir? 
Minyak ikan yang segar dan berkualiti tinggi tidak rasa hanyir. Elakkan minyak ikan yang mempunyai rasa kuat atau mengandungi rasa tiruan yang paling mungkin cuba menyembunyikan rasa hanyir minyak tengik.

Minyak ikan Omega-3 dari OmegaGuard Shaklee tidak ada bau atau rasa hanyir. Malahan jika anda mencium kapsulnya memang takde apa-apa bau pun :-)

So, tau dah camne nak pilih minyak ikan yang baik, berkualiti dan selamat? JAdilah pengguna yang bijak..PILIHAN ditangan anda :)

Nak dapatkan OmegaGuard Shaklee? 

Hubungi saya,

Intan Shariza
 
PM Admin Intan Shariza di Facebook 
SMS/Whatsapp : 013-3975951
Email : shakeshaklee702@gmail.com
FANPAGE : Vitacare 4u

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...